Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Mağazadan iade kaç gün sürer?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin gerçekleştirildiği yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.
Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.
Butikler iade yapmak zorunda mı?
Bu şartlar sağlandığında Instagram butik satıcılarının “değişim, iade yok” gibi ifadeleri artık geçerliliğini yitirmektedir. Aslında yönetmeliğe göre; “Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.”19.01.2023
Tüketici iade hakkı kaç gündür?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Kredi kartı ile alınan ürün iade edilebilir mi?
Kredi kartıyla yapılan peşin ödemelerde iade süreci şu şekilde işler. İade talebi şirkete iletilir ve onaydan sonra banka işlemi gerçekleştirir. İade, ödeme yönteminize bağlı olarak kredi kartınıza yapılır. İade genellikle birkaç iş günü içinde yapılır ve ekstrede görünür.
İade sebepleri nelerdir?
Müşterilerin ürünü iade etmelerinin başlıca nedenleri şunlardır: Bedenine uymaması, arızalı ürün, ürün kalitesinden memnun kalmama, ürün modelinden memnun kalmama, yanlış ürün, görselle uyuşmaması, açılmış ürünü gönderme.
Fişsiz iade olur mu?
Merhaba, fişi olmayan ürünlerin iadesi veya değişimi yapılamamaktadır.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023
Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Mağaza iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ürün iadesi almamak suç mu?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?
Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilir.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
İade kargomu teslim almazsam ne olur? Mesafeli sözleşme kurallarına göre iade ettiğiniz ürünü geri almakla yükümlüsünüz. Bu şekilde ürün teslim almamaya devam ederseniz üyeliğiniz geçici olarak askıya alınabilir veya tamamen sonlandırılabilir.